Het einde van een legende
Na de Tweede Wereldoorlog werd de Snip door het West Indisch Bedrijf uit de lucht genomen. Het toestel, waarmee de start van het bedrijf was gemaakt stond aan de grond en viel ten prooi aan de elementen. Alsof dat nog niet genoeg was, werden er zelfs brandweeroefeningen op gehouden. Het begin van het einde was begonnen.
Niemand kwam op het idee om dit stukje geschiedenis voor het nageslacht te bewaren. Het toestel werd langzaam maar zeker ontmanteld.
Uiteindelijk duurde het tot 1988 voordat de KLM op Curaçao aanbood om de restanten van de cockpit op te knappen. Drie jaar / 5000 manuren werd er aan gewerkt en op 25 september 1991 werd de gerestaureerde cockpit overgedragen aan de Minister van Onderwijs, Cultuur, Handel, Industrie en Werkgelegenheid van Curaçao, de heer C.G. Smits.
Na de overdracht werd de gerestaureerde cockpiit nog een jaar lang opgesteld in het toenmalige Luchtvaart Museum Aviodrome op Schiphol om op 5 september 1992 verscheept te worden naar Curaçao. In het Nationaal Museum in Willemstad is de cockpit nu een blijvende herinnering aan het begin van het West-Indisch Bedrijf van de KLM.